«Ζωγραφίζοντας το ’22»
1922 – 2022: Αποτυπώνοντας τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις οικογενειακές ιστορίες των παιδιών με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Εκπαιδευτικά - εικαστικά εργαστήρια από το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης για παιδιά και εφήβους σε συνεργασία με Μουσεία και φορείς στην Περιφέρεια αλλά και την Αττική, με σκοπό την συμμετοχή στις επετειακές εκδηλώσεις από τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, αναδεικνύοντας τη μνήμη και την ταυτότητα των προσφυγικών κοινοτήτων και εμφυσώντας σε όλους τη δημιουργική μάθηση μέσω της Τέχνης.
Για την υλοποίηση των δράσεων ευχαριστούμε θερμά τους κάτωθι φορείς συνεργασίας:
-Μουσείο Ακριτών της Ευρώπης – Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας και δημοτικά σχολεία στην Παλαιόχωρα Χανιών
-Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου, στην Κρήτη
-Καποδιστριακή Δημόσια Βιβλιοθήκη Αίγινας
-Παιδικά Χωριά SOS – Παιδικό Χωριό SOS Βάρης ( Κέντρο Μαθησιακής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης Αθήνας)
-Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας
καθώς και τους μαθητές των οκτάμηνων εικαστικών εργαστηρίων του ΜΕΠΤ, τους συνεργάτες εικαστικούς, τους βοηθούς εργαστηρίων για τα έργα που δημιούργησαν στη διάρκεια του προγράμματος.
Σκοπός είναι η συμβολή μέσω της Τέχνης, στην κατανόηση, στην ενίσχυση της συλλογικής μνήμης, φέρνοντας στο τώρα και στο παρόν μια από τις σημαντικότερες στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Με μέσο την τέχνη τα παιδιά μαθαίνουν, αναλογίζονται και αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του προσφυγικού ζητήματος, δημιουργώντας έργα με αφορμή την διαχρονική έννοια της ελευθερίας. Ο πολιτισμός των προσφύγων, οι αξίες που μετέφεραν στη νέα πατρίδα, η μουσική, η διατροφή, η ενδυμασία, οι παραδόσεις, τα έθιμα μετουσιώνονται σε εικαστικές αφηγήσεις που υμνούν τον Άνθρωπο, την Ελευθερία, τη Διαφορετικότητα, την αποδοχή του Άλλου, την αλληλοσεβασμό και την αλληλεγγύη.
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
---------------------------------------------------------------------------------------------
«Συμμετέχω κι εγώ! Η Τέχνη οδηγός των παιδιών για ένα αισιόδοξο μέλλον»
Η Τέχνη γίνεται όχημα και αρωγός για ένα πιο φωτεινό και αισιόδοξο μέλλον για τους νοσηλευόμενους μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου του Νοσοκομείου Παίδων Π. και Α. Κυριακού, προκειμένου να ενισχυθεί η συμμετοχή ευπαθών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων μέσα από την υλοποίηση δημιουργικών δράσεων, προάγοντας την ισότητα στην πρόσβαση όλων στον πολιτιστική ζωή του τόπου και ενθαρρύνοντας την εξοικείωση με το σύγχρονο πολιτιστικό γίγνεσθαι.
Για την υλοποίηση των δράσεων ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια και όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου Παίδων Π. & Α. Κυριακού
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
--------------------------------------------------------------------------------------------------
2021-2022
"Η τέχνη σύμμαχος στην παιδική υγεία. Τα χαμόγελα επιστρέφουν" και "Η Τέχνη σύμμαχος στην παιδική υγεία. Τα χαμόγελα επιστρέφουν ΙΙΙ".
Εκπαιδευτικά-εικαστικά εργαστήρια για παιδιά που νοσηλεύονται ή φιλοξενούνται στο Νοσοκομείο Παίδων Π&Α Κυριακού "Η Τέχνη σύμμαχος στην παιδική υγεία. Τα χαμόγελα επιστρέφουν ΙΙΙ".
Σχεδιάσαμε με πολλή αγάπη ένα πρόγραμμα ειδικά για τα παιδιά που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Παίδων Π. και Α. Κυριακού και το υλοποιήσαμε με την ευγενική χορηγία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για δύο συναπτά έτη. Μετά την επιτυχημένη υλοποίηση του προγράμματος και αφού διαπιστώσαμε την θερμή ανταπόκριση των παιδιών, των οικογενειών και του προσωπικού του Νοσοκομείου.
Σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλλουμε μέσω της τέχνης, στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των νοσηλευόμενων και φιλοξενούμενων παιδιών του δημοτικού σχολείου των Νοσοκομείων Παίδων στην άρση του αποκλεισμού τους και στην ισότιμη συμμετοχή τους στην πολιτιστική ζωή της χώρας, παρέχοντας ταυτόχρονα εκπαίδευση και ερεθίσματα για την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους. 1) Εμπλουτισμός της νοσηλείας με ευχάριστες και δημιουργικές στιγμές ΄μέσω της εξοικείωσής τους με ποικίλα υλικά και τεχνικές ζωγραφικής 2) Ενίσχυση της ατομικής δημιουργικότητας των παιδιών και των γνώσεων τους για τις τέχνες και τον πολιτισμό 3) Ενδυνάμωση ευπαθών ομάδων: Βελτίωση της ψυχολογικής διάθεσης των ωφελούμενων μέσω της θεραπευτικής δράσης της τέχνης, για την ταχύτερη ψυχολογική και σωματική ίαση
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
--------------------------------------------------------------------------------------------------
2021-2022
Το Σπίτι που με ακολουθεί», Η τέχνη ως τόπος και τρόπος για μια κοινωνία αποδοχής
«Το Σπίτι που με ακολουθεί», Η τέχνη ως τόπος και τρόπος για μια κοινωνία αποδοχής : εικαστικά - εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για παιδιά και νέους που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, με προβλήματα φτώχειας, εγκατάλειψης, ορφάνιας, αδυναμίας να μεγαλώσουν μαζί με τις οικογένειές τους, σε πρόσφυγες/ μετανάστες στην Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων στον Ελαιώνα Αττικής, στο Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας και στα Παιδικά Χωριά SOS της Βάρης.
Υλοποίηση προγράμματος:
-Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας αιτούντων άσυλο, ευάλωτων ομάδων πολιτών τρίτων χωρών στον Ελαιώνα Αττικής
-Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας
-Παιδικά Χωριά SOS στη Βάρη Αττικής
καθώς και τους μαθητές των οκτάμηνων εικαστικών εργαστηρίων του ΜΕΠΤ, τους συνεργάτες εικαστικούς, τους βοηθούς εργαστηρίων για τα έργα που δημιούργησαν στη διάρκεια του προγράμματος.
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Μαθαίνω και Δημιουργώ Ψηφιακά
Προκειμένου το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης να ενισχύσει τις ψηφιακές του δράσεις με έμφαση πάντα στον παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό του χαρακτήρα, προχώρησε στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, με τη μορφή ψηφιακής μουσειοσκευής, που απευθύνεται σε παιδιά και ειδικότερα σε μαθητές Α΄/ βάθμιας εκπαίδευσης. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως κεντρική θεματική τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό και απαρτίζεται από ψηφιακές εφαρμογές και βίντεο που έχουν ως βάση τα εκθέματα του Μουσείου, δηλαδή ζωγραφικά έργα και τρισδιάστατες κατασκευές των μικρών καλλιτεχνών.
ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
OpenEYE - Open Education for Young Europeans through History, Art and Cultural Learning (Ανοικτή εκπαίδευση για τους Νέους Ευρωπαίους μέσα από την ιστορία, την τέχνη και την πολιτιστική εκπαίδευση) – www.erasmusopeneye.eu.
Το έργο υλοποιείται από μια διακρατική σύμπραξη συμπεριλαμβανομένων ινστιτούτων ανώτατης εκπαίδευσης, ερευνητικών κέντρων, πολιτιστικών οργανισμών και σχολείων από τη Νορβηγία, την Ελλάδα, τη Σλοβενία και την Ιταλία, με συντονιστή το Πανεπιστήμιο της Νοτιοδυτικής Νορβηγίας. Το έργο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και εργαζόμενους στην εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο.
Κύριος στόχος του έργου είναι η υποστήριξη της ένταξης των παιδιών με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω δραστηριοτήτων που συνδυάζουν την πολιτιστική εμπειρία και την εκπαίδευση, οδηγούν σε ατομικές διαδρομές μάθησης, ενισχύουν τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών και οριοθετούν μια διαδικασία οικοδόμησης εμπιστοσύνης και προσωπικής ανάπτυξης.
Τα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνουν α) μια έρευνα εκπαιδευτικών αναγκών για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, β) μια μεθοδολογία για την αξιοποίηση εκπαιδευτικών μεθόδων που βασίζονται στην τέχνη, την ιστορία και μυθολογία, τις προσωπικές διηγήσεις και τον πολιτισμό της καθημερινής ζωής, , και γ) ένα εκπαιδευτικό υλικό που εφαρμόζει στην πράξη την μεθοδολογία, προτείνοντας μια σειρά «εκπαιδευτικών δράσεων» με λεπτομερείς περιγραφές και προδιαγραφές για άμεση εφαρμογή τους.
To OpenEYE συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος Erasmus+.
Νοέμβριος