Εκπαίδευση & Εργαστήρια
Σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο
1. Το Δικαιωμα να είσαι παιδί 2.Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός 3. Φροντίζω με Τέχνη

To Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης παρουσιάζει δύο ανανεωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τα επίκαιρα ζητήματα του σεβασμού της Διαφορετικότητας και της Φροντίδας.

1. "Το Δικαιωμα να είσαι παιδί".

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δικαίωμα να είσαι παιδί» έχει ως  στόχο να προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα Δικαιώματα του Παιδιού όπως αυτά αναφέρονται στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού τα οποία διαμορφώνονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες, τα δικαιώματα της Επιβίωσης, της Ανάπτυξης, της Προστασίας και της Συμμετοχής.

Τα παιδιά που θα παρακολουθήσουν το σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δικαίωμα να είσαι παιδί» θα έχουν την δυνατότητα

  • να γνωρίσουν τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού
  • να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους
  • να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα παραβίασης των δικαιωμάτων
  •  να μάθουν με ποιο τρόπο μπορούν να υπερασπίζονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους
  •  να πληροφορηθούν για τους φορείς που προστατεύουν τα δικαιώματά τους
  • να κατανοήσουν ότι έκτος από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις
  • να διαχωρίσουν την έννοια «δικαίωμα» από την έννοια «επιθυμία»
  • να συνειδητοποιήσουν  την ανάγκη της συμμετοχής, της δράσης και της συνεργασίας
  • να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων
  • να αντιληφθούν ότι η τέχνη βοηθάει να εκφράσουμε προσωπικές ιδέες και απόψεις
  • να δημιουργήσουν το δικό τους έργο με θέμα τα δικαιώματά τους.

2.  "Μόνος ή Μοναδικός; Διαφορετικότητα και Ρατσισμός"   Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολικές ομάδες

Μαθητές Νηπιαγωγείου και  όλων των τάξεων του Δημοτικού θα γνωρίσουν και θα κατανοήσουν τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού μέσω της σύγχρονης εκπαιδευτικής προσέγγισης «μαθαίνοντας μέσω της Τέχνης» και ειδικότερα;

  • Αντλώντας ερεθίσματα από τα εκθέματα, έργα ζωγραφικής και κατασκευές που έχουν δημιουργήσει συνομήλικοί τους
  • με την καθοδήγηση του ερμηνευτή
  • με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων
  • με  φύλλα εργασίας
  • αξιοποιώντας ποικίλα εκφραστικά μέσα και εικαστικά παιχνίδια

Όλα τα προγράμματα ολοκληρώνονται με εργαστήριο ζωγραφικής, όπου κάθε μαθητής δημιουργεί ατομικό έργο.

Τα προγράμματα σχεδιάζονται από το Εκπαιδευτικό τμήμα του Μουσείου ανάλογα με την ηλικία των μαθητών στους οποίους απευθύνονται.

Στο τέλος του προγράμματος δίδεται εκπαιδευτικό πακέτο το οποίο περιέχει υλικό για την περαιτέρω επεξεργασία του θέματος από τον εκπαιδευτικό στην τάξη. 

2. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα  

3.  «Φροντίζω με Τέχνη»  Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολικές ομάδες

με βάση την έκθεση του Μουσείου «Φροντίζω με τέχνη. Από τον μικρόκοσμο του εγώ στον πλανήτη του εμείς» και την νέα προσέγγιση «Μαθαίνοντας μέσω της Τέχνης».
 

Παιδιά Νηπιαγωγείου και μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού θα εστιάσουν στην πολύπλευρη έννοια της φροντίδας και στη σταδιακή μετάβαση από το ατομικό πλαίσιο δράσης στο συλλογικό:

  • Αντλώντας ερεθίσματα από έργα ζωγραφικής και κατασκευές που έχουν δημιουργήσει συνομήλικοί τους
  • με την καθοδήγηση των ερμηνευτών του εκπαιδευτικού τμήματος
  • με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων
  • με φύλλα εργασίας
  • αξιοποιώντας ποικίλα εκφραστικά μέσα και εικαστικά παιχνίδια


   Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ακολουθεί τους 4 βασικούς άξονες της έκθεσης
1. Φροντίζω τον εαυτό μου
2. Φροντίζω την οικογένεια και την τρίτη ηλικία
3. Φροντίζω το αστικό και φυσικό περιβάλλον
4. Φροντίζω τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες

Τα προγράμματα σχεδιάζονται από το Εκπαιδευτικό τμήμα του Μουσείου σύμφωνα με την ηλικίες των μαθητών στους οποίους απευθύνονται και ολοκληρώνονται με εργαστήριο ζωγραφικής.

Εκπαιδευτικό πακέτο περιέχει υλικό για την περαιτέρω επεξεργασία του θέματος από τον εκπαιδευτικό στην τάξη.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ

Διάρκεια 90': 09.10-10.40 το πρώτο πρόγραμμα / 10.45-12.15 το δεύτερο

Η ώρα έναρξης του πρώτου προγράμματος μπορεί να διαμορφωθεί, με καθυστέρηση έως το αργότερο στις 10.00 υπο την προϋπόθεση ότι το σχολείο θα κλείσει και τα 4 προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Μουσείο (δηλ. το πρώτο και το δεύτερο πρόγραμμα και στους 2 εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου, σύνολο τέσσερα προγράμματα)
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα απευθύνονται σε μαθητές: Νηπιαγωγείο - Α΄  / Β΄- Γ΄ Δημοτικού / Δ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού 
Ημέρες πραγματοποίησης: Τρίτη-Παρασκευή /  Χώρος πραγματοποίησης: στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, στον αντίστοιχο εκθεσιακό χώρο
Κόστος συμμετοχής: 5 € για κάθε μαθητή. Όλα τα υλικά διατίθενται από το Μουσείο
Δηλώσεις συμμετοχής: τηλεφωνικά  210 3312 621 & 210 3312 750 / Ώρες λειτουργίας Γραμματείας: Τρίτη - Σάββατο 10.00-14.00
Απαραίτητη η επιβεβαίωση της συμμετοχής 10 μέρες πριν την επίσκεψη
 

Η έκθεση παρουσιάζει 114 εκθέματα, έργα ζωγραφικής, comics και κατασκευές παιδιών 4-14 ετών. Τα έργα προέρχονται από την ευρύτερη συλλογή του Μουσείου, από δωρεές και συνεργασίες:

  • βραβευμένες συμμετοχές από τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Παιδικής Ζωγραφικής που έχει προκηρύξει το Μουσείο
  • έργα παιδιών από τα Εικαστικά εργαστήρια που πραγματοποιεί το Μουσείο στο χώρο του
  • έργα παιδιών από την Συνεργασία του Μουσείου με το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ, Δήμου Ζωγράφου
  • έργα παιδιών από την Συνεργασία του Μουσείου με το International Paint Pals-Youth Art Connection, Atlanta, USA
  • αναπαραγωγές έργων από την Συλλογή του Διεθνούς Μουσείου Παιδικής Τέχνης, Όσλο,Νορβηγία
  • έργα παιδιών από την Συνεργασία του Μουσείου με τηνΎπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

 

Μελέτη και σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος
Στελέχη Εκπαιδευτικό Τμήμα Μουσείου: Θεανώ Κοτταρίδου, Ιστορικός Τέχνης-Μουσειολόγος, Επιμελήτρια  / Αθανασία Σκληρού, Εικαστικός /  Χριστίνα Τσινισιζέλη, Εικαστικός /  Κατερίνα Παναγιωτοπούλου, Νηπιαγωγός
Εξωτερική συνεργάτης : Άννα Λούζη, Ψυχολόγος-Δραματοθεραπεύτρια
Εθελοντές: Λύντια Πετροπούλου, Ιστορικός τέχνης-Εικαστικός / Φωτεινή Καπή, Ψυχοπαιδαγωγός-Ηθοποιός-Δραματοθεραπεύτρια

 

ΔΩΡΗΤΗΣ

Το έργο «Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός» χρηματοδοτήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου 2015 έως και 30 Απριλίου 2016 από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο ήταν μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το  Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος ΄ήταν η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Συμβαίνει τώρα
Νοέμβριος
inhalers, creams

Εργαστήρια SUMI-E για ενήλικες

Οκτάμηνα εικαστικά εργαστήρια 2024-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕΠΤ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΙΔΡΥΜΑ YEHUDI MENUHIN (IYMF)

Ζωγραφική μαζί με τους γονείς / Για παιδιά 2,5-5 ετών

Εικαστικά Εργαστήρια Κυριακής για παιδιά 6-12 ετών στο ΜΕΠΤ