Ελληνικά | English
Μουσείο & Υποστηρικτές
EEA Grants
Ζωγράφισαν οι μαθητές

Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης δημιουργεί την έκθεση «Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός» συμμετέχοντας στους ευρύτερους κοινωνικούς προβληματισμούς που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε παιδί.

3 εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάζονται, από τα στελέχη του Εκπαιδευτικού τμήματος του Μουσείου Παιδικής Τέχνης με τη βοήθεια εθελοντών εξωτερικών συνεργατών, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών στους οποίους απευθύνονται: Νηπιαγωγείο - Α΄ Δημοτικού /  Β΄- Γ΄ Δημοτικού  /  Δ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού, μετατρέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια δημιουργική εμπειρία «μαθαίνω, μέσω της Τέχνης»

 

Σχολικές ομάδες παιδιών Νηπιαγωγείου και μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού με την παρότρυνση του ερμηνευτή των προγραμμάτων, στέλεχος του Μουσείου, και αντλώντας ερεθίσματα από 114 έργα ζωγραφικής, κατασκευές και comics συνομήλικων τους:

  • γνωρίζουν και κατανοούν τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού
  • ενημερώνονται, προβληματίζονται, κινητοποιούνται και συνειδητοποιούν ότι μπορούν να συμβάλλουν στον περιορισμό φαινομένων βίας λόγω της διαφορετικότητας
  • αποδέχονται και σέβονται τη διαφορετικότητα
  • αποβάλλουν προκαταλήψεις και καλλιεργούν κριτική σκέψη
  • διερευνούν τρόπους για να λειτουργούν και να συνδιαλέγονται με βάση την ισότητα και τη δικαιοσύνη. 

 

Όλα τα σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα, στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης, ολοκληρώνονται με εικαστική δράση, όπου όλοι οι μαθητές δημιουργούν ατομικό έργο με θέμα: ««Ζωγραφίζω με διαφορετικά υλικά διαφορετικούς ανθρώπους». Η εικαστική δράση έρχεται ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης. Κάθε παιδί παροτρύνεται να ανακαλέσει τις εμπειρίες του σχετικά με όσα βίωσε, κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος, αξιοποιώντας τις δημιουργικά στο έργο του. Το φύλλο ζωγραφικής της εικαστικής δράσης είναι χωρισμένο σε τέσσερα τετράγωνα, από τα οποία αντιστοιχούν σε όψεις της διαφορετικότητας (άνθρωποι από διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, δεξιότητες ή δυσκολίες κ.λ.π.). Όσοι μαθητές επιθυμούν στο τέταρτο μπορούν να στείλουν ένα μήνυμα για να σταματήσει φαινόμενα ρατσισμού

 

2.600 μαθητές πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν συμμετάσχει έως σήμερα στα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείου, στην έκθεση «Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός»

http://www.childrensartmuseum.gr/view_sub_subpage/19/monos-i-monadikos-diaforetikotita--ratsismos-

http://www.childrensartmuseum.gr/view_sub_subpage/13/monos-i-monadikos-diaforetikotita--ratsismos

 

Το έργο χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το  Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Συμβαίνει τώρα
Μάιος
inhalers, creams

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 20.5.2017

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 20.5.2017

Ψηφιακές βόλτες στην Νέα Υόρκη

Ψηφιακές βόλτες στην Νέα Υόρκη

Φροντίδα προς τον συνάνθρωπό μας

Φροντίδα προς τον συνάνθρωπό μας