Ελληνικά | English
Εκπαίδευση & Εργαστήρια
Σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο

Τα σχολικά εκπαιδευτικα προγράμματα πραγματοποιούνται με σκοπό τη δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στους ευρύτερους κοινωνικούς προβληματισμούς και στις ουσιαστικές εξελίξεις της καθημερινής ζωής που καλούνται να αντιμετωπίσουν.

Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης προτείνει ο κάθε μαθητής «Μαθαίνει μέσω της Τέχνης», μια εκπαιδευτική διαδικασία που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα Μουσεία που απευθύνονται στο παιδί.

  • αντλώντας ερεθίσματα από τα εκθέματα, έργα ζωγραφικής και κατασκευές που έχουν δημιουργήσει συνομήλικα παιδιά
  •  με την παρότρυνση του ερμηνευτή
  • τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων και φύλλων εργασίας
  • αξιοποιώντας ποικίλα εκφραστικά μέσα και εικαστικά παιχνίδια
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ
Από τις 11 Οκτωβρίου 2016 το Μουσείο, ακολουθώντας τις πρόσφατες αλλαγές ωράριου στα Δημοτικά σχολεία άλλαξε την ώρα έναρξης των επισκέψεων στα σχολικά εκπαιδευτικά του προγράμματα, ώστε οι μαθητές να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να επιστρέψουν στο σχολείο τους εγκαίρως.
Αλλαγή στην ώρα έναρξης των προγραμμάτων: 09.10 το πρώτο πρόγραμμα / 10.45 το δεύτερο
Διάρκεια: 09.10-10.40 το πρώτο πρόγραμμα / 10.45-12.15 το δεύτερο, η διάρκεια των προγραμμάτων παρέμεινε η ίδια δηλ. 90'

Η ώρα έναρξης του πρώτου προγράμματος μπορεί να διαμορφωθεί, με καθυστέρηση έως το αργότερο στις 10.00 υπο την προϋπόθεση, το σχολείο να κλείσει και τα 4 προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Μουσείο (δηλ. το πρώτο και το δεύτερο πρόγραμμα και στους 2 εκθεσιακούς χώρους του Μουσείο, σύνολο τέσσερα προγράμματα)

πατήστε εδώ

7.000 παιδιά Νηπιαγωγείου και μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού συμμετέχουν ετησίως στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου, που πραγματοποιούνται στους 2 εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου, Τρίτη έως και Παρασκευή κατά τη διάρκεια όλης σχολικής χρονιάς.

Οι αξιολογήσεις των δασκάλων αποτελούν εργαλέιο συνεχούς εξέλιξης για το εκπαιδευτικό τμήμα του Μουσείου

Τα προγράμματα συνοδεύονται από ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει υλικό για την περαιτέρω επεξεργασία του θέματος στην τάξη από τον εκπαιδευτικό, επιστρέφοντας στο σχολείο.

Οι μικρότερες ηλικιακά ομάδες εντοπίζουν και αναγνωρίζουν στοιχεία, τα αναλύουν και τα συνθέτουν, προτείνουν τροποποιήσεις, διακρίνουν και συνδυάζουν κοινά χαρακτηριστικά και αποδίδουν με δικά τους λόγια και διαφορετικά εκφραστικά μέσα, τα μηνύματα που κρύβουν τα διάφορα εκθέματα.

Οι μαθητές Δ’-ΣT’ Δημοτικού εργάζονται ομαδικά για την επίτευξη στόχων που έχουν οριστεί στα φύλλα εργασίας, παίρνουν κοινές αποφάσεις ανταλλάσσοντας  ιδέες και απόψεις, αντιλαμβάνονται την αξία της συνύπαρξης και της συνεργασίας προάγοντας το διάλογο και συνειδητοποιούν την αξία της Τέχνης ως όχημα έκφρασης προσωπικών ιδεών και απόψεων.

Όλοι οι μαθητές παροτρύνονται να ανακαλέσουν τις εμπειρίες τους σχετικά με όσα βίωσε, κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αξιοποιώντας τις δημιουργικά στο ζωγραφικό του έργο, καθώς όλα τα προγράμματα στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης ολοκληρώνονται με εργαστήριο ζωγραφικής. Η εικαστική δράση συνοψίζει την εκπαιδευτική διαδικασία μάθησης, μέσω της Τέχνης.

 

Μελέτη και σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων: στελέχη Εκπαιδευτικού τμήματος του Μουσείου & εξωτερικοί συνεργάτες

Διαβάστε περισσότερα για τα τρέχοντα προγράμματα

Συμβαίνει τώρα
Μάιος
inhalers, creams

Ψηφιακές βόλτες στην Νέα Υόρκη

Ψηφιακές βόλτες στην Νέα Υόρκη

Φροντίδα προς τον συνάνθρωπό μας

Φροντίδα προς τον συνάνθρωπό μας

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 20.5.2017

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 20.5.2017